Novinky

Silnice I/11 | Opava, severní obchvat - východní část

7. 3. 2017
Silnice za necelých 410 milionů má být dokončena za 34 měsíců.

 

V Opavě začala stavba východní části severního obchvatu, jejíž délka bude 1,7 kilometru. Silnice za necelých 410 milionů má být dokončena za 34 měsíců. Termín dokončení celého severního obchvatu slezského města ještě není znám. „Chceme, aby se každý obyvatel kraje mohl po silnici dostat do šedesáti minut na domácí zápas ostravského Baníku,“ řekl s nadsázkou při pondělním zahájení stavby moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák (ANO).

Nový úsek by měl urychlit průjezd městem ve směru východ-západ a spojit křižovatku na příjezdu od Hlučína s křižovatkou před Stříbrným jezerem. Vozidla už tak nebudou projíždět městskou části Kateřinky, ve které žije několik tisíc obyvatel. „Na můj vkus jsme sice trochu dlouho čekali, protože nabídky byly podávány už před rokem, a přitom se začíná stavět až dnes.

Jsme ovšem rádi, že na této stavbě můžeme spolupracovat ve sdružení ryze českých firem, což není příliš časté,“ sdělil Zdeněk Babka, výkonný ředitel společnosti M - Silnice, která se na stavbě podílí. „Jsou tady dvě velké okružní křižovatky a jedna velká estakáda. I s přeložkami inženýrských sítí je zde 38 stavebních objektů,“ vysvětlil Jan Kroupa, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic. „U západní části máme zpracovánu dokumentaci pro stavební povolení a nyní se pracuje na znaleckých posudcích pro výkupy pozemků. Pokud pak nebude žádný problém, v roce 2019 by se mohlo začít stavět,“ řekl.

K odložení stavby severního obchvatu jako celku přistoupilo Ředitelství silnic a dálnic před několika lety, v době, kdy nebyly peníze. Jeho východní část pak dostala prioritu kvůli odvedení dopravy právě Při přípravách stavby obchvatu si přišli při záchranném průzkumu na své hlavně archeologové. Na trase obchvatu objevili osídlení pocházející už z mladší době kamenné.

„Jedná se například o odkrytí unikátního kostrového pohřebiště vybaveného keramickými nádobami a silicitovými nástroji z konce eneolitu a starší doby bronzové, přibližně dva tisíce let před našim letopočtem, jež náleží na našem území k ojedinělým,“ přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Nezaháleli ovšem ani pyrotechnici, kteří měli na starost nebezpečné pozůstatky po Ostravské operaci, která byla jednou z nejtěžších bitev druhé světové války na našem území. Během přípravných prací na jednom z úseků stavby nedaleko nákupního centra nalezli dělostřelecké i protitankové granáty.

Zdroj: iDNES