Zahájení se zúčastnil ministr dopravy Dan Ťok (ANO), moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák (ANO) i opavský primátor Radim Křupala (ČSSD) s regionálními poslanci a představiteli zadavatelů i zhotovitelů stavby. „Jsem rád, že zrovna v Opavě, která je dopravou zahlcená, vznikne další část obchvatu.
Dopravu ve městě sice nevyřeší, pomůže jí až třetí, západní část. Ředitelství silnic a dálnic bude pečlivě sledovat kvalitu i termíny," slíbil ministr Ťok. S opavským dopravním kolapsem nepřeháněl, protože kapacita městského okruhu je skutečně vyčerpaná a ohrožuje životní prostředí města. „Na tuto chvíli jsme dlouho čekali a jsem rád, že nastala," uvedl tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál, který se přímo na zahajovacím aktu dočkal veřejné pochvaly.
Východní část severního obchvatu Opavy naváže na spojku S1 zprovozněnou už v roce 2009. Zhotovitelem je sdružení firem MS + K + IDS Opava a součástí vícezdrojově financované stavby bude sedm mostů. „Stavba východní části pomůže vyřešit odbočovací problém u velké křižovatky s S1 směrem do Kateřinek i lidem v Kateřinkách, zejména obyvatelům Vrchní ulice.
Cestu zrychlí i řidičům jedoucím z Krnova a Bruntálu do Ostravy," konstatuje poslanec Zbyněk Stanjura (ODS). Poslední etapou severního obchvatu bude jeho západní část, která je nyní v intenzivní přípravě. Kompletně dokončený severní obchvat odkloní tranzitní dopravu z centrální části Opavy.
Ochranu před hlukem zajistí dvě protihlukové stěny, vysoké čtyři metry a dlouhé celkem 866 metrů.Zdroj: Opavský deník